Werkgroep samenstelling
Hen Verhaegen (voorzitter & contactpersoon, bereikbaar via henverhaegen@home.nl en 06-53990717), Luc Verkoelen (Solino – Succesvolle websites), Geert van Bergen (Artline), Jeroen Joosten (PJP Films & TV Producties), Dick Holthuis (Dick Holthuis fotografie), Roger Vromans (ARS Grafisch), Inge de Vlieger (dorpsondersteuner).
Doel van het project
Kessel in de breedste zin van het woord op de kaart zetten en bekend maken, zodat toeristen Kessel weten te vinden.
Huidige situatie
Marketing plan gereed: Kessel als romantisch maasdorp neerzetten onder de slogan “Neem me mee naar Kessel”. Website www.kessel-limburg.nl in de lucht, ondersteund door sociale media kanalen op Facebook, Instagram en YouTube. Promotie films en fotomateriaal voor 90% gereed. Huis aan huis flyer verspreid in Kessel/-Eik. Promotie vlaggen wapperen in Kessel, zelfs bij ondernemers.
Stappenplan
Verdere uitbouw, stap voor stap uitwerken naar gelang er financiële middelen beschikbaar zijn. Op de planning voor korte termijn staat o.a. een reclamefolder voor toeristen (o.a. te verkrijgen bij toeristische overnachtingsplaatsen in de regio). Daarnaast wordt de website vertaald naar het Duits en zal er een social media campagne starten in het voorjaar.
Begroting en financiering
Gelden beschikbaar via DOK, gemeente Peel en Maas, Rabobank Peel Maas en Leudal en via sponsoren. Om nieuwe ideeën uit te voeren zijn meer middelen nodig dan beschikbaar.
Realisatie project
Branding Kessel is nooit ‘klaar’. Het vereist doorlopend aandacht om Kessel op te kaart te zetten en te houden. Nieuwe initiatieven worden voortdurend bedacht en bij voldoende financiële middelen uitgevoerd.
Zie ook www.kessel-limburg.nl